Voor elke (zorg)vraag, groot of klein kunnen leden van Vierstroom bellen met onze ledenconsulenten. Wellicht heb je ze al eens gesproken. Of ben je nog geen lid en benieuwd wie de gezichten zijn achter Vierstroom Ledenservice. Tijd voor een kennismaking! Deze keer gaan we op bezoek bij Gerrie Goedee, ledenconsulente.
Gerrie in ’t kort:
Geboren: 1962
Woont in: Nieuwerkerk aan den IJssel
Huisgenoten: man John. Samen hebben ze twee volwassen dochters, een schoondochter en twee kleinzoons
Houdt van: sporten, series kijken, tuinieren, creatief bezig zijn, misdaadromans lezen
Eigenschappen: vrolijk, empatisch, goed onderscheidingsvermogen tussen hoofd- en bijzaken
Bij Vierstroom sinds: januari 2019
“Ik ben een echt familiemens”
Gerrie: “Wat ik mooi vind aan Ledenservice van Vierstroom is dat als je ons belt, mailt of chat je zeker weet dat je persoonlijk contact krijgt met een medewerker. Toen ik bij Vierstroom begon, wist ik nog weinig van de zorg. Ik kwam uit de financiële wereld en heb daar verschillende functies gehad. Zo ben ik bijvoorbeeld hypotheekadviseur geweest en had dan veel adviesgesprekken bij klanten thuis. Daar zit vooral de overlap met mijn werk als ledenconsulent: luisteren en adviseren van mensen. Welke vraag hebben ze, en hoe kan ik helpen.
Veel van onze leden zijn al jarenlang lid. Vroeger kreeg je als je ging trouwen het lidmaatschap van de kruisvereniging vanuit huis mee. Bij wijze van spreken dan. De kruisverenigingen waren een begrip. Later zijn deze verenigingen overgegaan in zorgorganisaties waar ook de Ledenservice deel van uitmaakt. De oudere generatie is gewend om hulp te vragen en maakt hier graag gebruik van. Jongere generaties weten weliswaar de weg op het internet, maar door veelheid aan informatie is het ook voor hen lastig om deze informatie te stroomlijnen en te ordenen. We worden dan ook regelmatig gebeld door jongere mantelzorgers die niet weten waar ze moeten beginnen met het regelen van zorg voor hun vader of moeder. Als ledenconsulent geef ik dan handvatten en wijs ze de weg.”
“Wat mensen vaak niet beseffen is dat geen vraag ons te gek is. Ik rust niet voordat ik de vraag achter de vraag helder heb en een passend antwoord kan geven. Zo had ik laatst een meneer aan de telefoon die problemen had met zijn kunstgebit. Daar heb ik toen een afspraak met een van onze dienstverleners, een tandtechnicus, voor kunnen regelen. Daarnaast vroeg ik hem: lukt het met eten koken, het huishouden en uw persoonlijke verzorging? Uit het gesprek bleek dat meneer op verschillende fronten om hulp verlegen zat. Op dat moment leg ik dan contact met een collega van een ander Vierstroom bedrijf of met een van onze samenwerkingspartners voor een huisbezoek en passende hulp voor deze meneer op gang worden gebracht. In mijn eigen agenda plan ik een moment om meneer na een week nog even te bellen. Gewoon om te horen of alles naar wens is geregeld of dat er nog andere zaken spelen. We geven niet gauw op! Dat we echt iets kunnen betekenen voor mensen, geeft mij veel voldoening.”
“Naast ledenconsulent ben ik oppas oma voor onze kleinzoons van 6 en 8. Elke donderdag breng ik ze naar school en haal ik ze weer op. Dan blijven ze ook nog een nachtje slapen. Zo heeft mijn dochter ook een avondje voor zichzelf. Toen de scholen door corona gesloten waren, zaten ze af en toe bij mij aan de keukentafel te werken. Het leuke is dat de leden aan de telefoon heel positief reageerden op de speelgeluiden. Dan merk ik hoeveel mensen het contact met anderen misten, zeker in een lockdown. Zelf ben ik echt een familiemens. Ik heb veel contact met mijn dochters, en met mijn moeder van 91. We wonen allemaal in de buurt en komen vaak bij elkaar over de vloer.”
“Reizen, de wereld ontdekken, in Nederland of in het buitenland is iets wat ik altijd heel graag heb gedaan. Voor de nabije toekomst staat als het even kan een wereldreis op de planning. Samen met man de wereldzeeën bevaren en landen bezoeken als Australië, Zuid-Afrika en Vietnam. Prachtig lijkt ons dat!”
“Mijn ervaring in de zorg komt me goed van pas.”