Voor elke (zorg)vraag, groot of klein kunnen leden van Vierstroom bellen met onze ledenconsulenten. Wellicht heb je ze al eens gesproken. Of ben je nog geen lid en benieuwd wie de gezichten zijn achter Vierstroom Ledenservice. Tijd voor een kennismaking! Deze keer gaan we op bezoek bij Jacqueline Vijn, ledenconsulente.
Jacqueline in 't kort:
Geboren: 1968
Woont in: Waddinxveen
Huisgenoten: woont samen en heeft 3 kinderen waarvan de middelste nog thuis woont.
Houdt van: lezen; vooral literaire thrillers, legpuzzels maken en lekker buiten bezig zijn
Eigenschappen: eerlijk, behulpzaam, leergierig
Bij Vierstroom sinds: juli 2020
“Ik weet uit ervaring hoe lastig het kan zijn om je weg in de zorg te vinden”
Jacqueline: “Ik kende Vierstroom uit de tijd dat mijn kinderen werden geboren. Van de klossen onder mijn bed. Ik werkte voor de onderneming die mijn vriend aan huis had. Na 25 jaar in de financiële sector te hebben gewerkt, wilde ik meer contact met mensen. Het liefst iets ondersteunends in de zorg. Vanuit mijn privésituatie weet ik namelijk hoe lastig het kan zijn om je weg te vinden in de zorg. En hoe het voelt om van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Omdat ik zelf mantelzorger ben, kan ik me goed verplaatsen in de mensen die ons bellen. Ik heb het nu ook nog wel dat ik een bepaalde instantie maar blijf nabellen om iets geregeld te krijgen. Ik dacht vaak: als je het zelf niet doet, is er niemand die het voor je doet. Vierstroom doet dat dus wel. Dat vind ik zo motiverend! Als ledenconsulent kan ik mensen op de juiste weg helpen. Mensen kunnen ons met elke vraag bellen. Als we het antwoord niet direct weten, zoeken we verder en bellen we terug. Daarnaast verwerken we mailtjes, post, adreswijzigingen enzovoorts. Maar telefoon is het belangrijkst, dat gaat altijd voor.”
“We krijgen veel verschillende vragen. Vaak praktische vragen voor een kapper of pedicure aan huis of voor een maaltijdenservice. Maar we horen ook persoonlijke verhalen van mensen die een partner verloren hebben of die hun huis bijna niet meer uitkomen en die zich daardoor eenzaam voelen. Die verhalen kunnen me echt raken, dan pink ik weleens een traantje weg. Het is dan fijn om na zo’n gesprek even met een collega na te praten. Of om gewoon even te sparren: hoe zou jij dat hebben opgelost? Eind 2020 hadden we een decembergroet gestuurd aan al onze leden met de uitnodiging vooral te bellen als ze behoefte hadden aan een praatje. De respons was erg groot; veel mensen bleken zich alleen te voelen, mede door de lockdown destijds. Dan ben ik blij dat ik iets voor hen kan betekenen.”
“Ik ben een echte boekenwurm. Als ik kan lezen, binnen of nog liever buiten in het zonnetje, is het al gauw goed voor mij. Verder zing ik in een rockkoor. Het sociale aspect van samen zingen spreekt me erg aan. Sowieso vind ik sociale contacten belangrijk, daarom ga ik regelmatig met vriendinnen wandelen of lunchen. Maar ik houd ook erg van sporten. Ik mag graag hardlopen, alleen en in teamverband. En samen met mijn jongste dochter doe ik regelmatig een bootcamp. Lekker buiten bezig zijn, daar laad ik van op.”
“We houden van actieve vakanties, zoals wandelen in de bergen of struinen door plaatsjes. Om het land echt te beleven blijven we niet op één plek, maar trekken we op de bonnefooi rond; we boeken niets van tevoren. Als mantelzorger is het echter niet altijd even makkelijk om op vakantie te gaan. Ik droom ervan om ooit nog eens een paar maanden door landen als Thailand en Indonesië te trekken. Zuid-Amerika en Egypte staan ook op mijn lijstje. Rugzak op en gaan!”